Aneb sto procent nemusí být vždycky sto procent.


Jak už jsem tady nedávno psal, někdo měl ten skvělý nápad podívat se do našeho auta se šroubovákem v ruce. Výsledkem byla díra pod zámkem a nepořádek vevnitř. Doufám, že je spokojený a jak nikomu nikdy nepřeju nic zlého, tak tomuhle bych přál nějakou pěkně trýznivou agónii, ve které by hrál velkou roli právě ten šroubovák a ledviny.



Oprava v autorizovaném servise byla provedena, trochu jsem se podivoval nad výší částky, ale bylo mi řečeno, že to sice byla malá dírka, ale potřebovala o to větší pozornost spojenou i s přestříkáním celého boku auta. Budiž. Na místě jsem byl několikrát ujištěn, že pojišťovna nebude dělat problémy, mám si akorát sehnat všechny věci od policie a maximálně mi napaří 10% spoluúčast. Už to slovo vyvolává úsměv – desetiprocentní spoluúčast při pokusu o krádež… ale budiž. Lepší platit třináct stovek než třinást tisíc.



Do pojišťovny jsem volal, prý kdyby bylo cokoliv nepořádku, tak se ozvou, teď mám čekat na vyjádření policie. Policie postupovala asi standardně, co se těchto případů týče – za měsíc mi volal příslušník, jestli nemám na někoho podezření a po záporné odpovědi jsem obdržel protokol o tom, že se sice snaží dál, ale už to asi nevyřeší. Takový malý pomníček:-)



Protokol jsem poslal na pojišťovnu, kopii faktury taky a čekal. Tenhle týden už jsem to nevydržel a zavolal. Slečna na telemarketingovém oddělení společnosti Uniqa byla velmi profesionální – po dotazu, kolik teda dostanu, mi bylo sděleno, že konkrétní částky nemůže samozřejmě sdělovat po telefonu, ale že v procentech to je sto procent.



Byl jsem mile překvapen – dalo by se říct ukolébán a to byla chyba. Domů mi přišel dopis a složenka. V dopise bylo, že mi uznávají sto procent náhrady, ale spoluúčast činí šest tisíc korun, protože to není deset procent z té škody, ale 10% poj. pl. min 2% poj. č. Jasný jak facka. Na složence mě čekalo další překvapení – místo svého jména a příjmení jsem tam našel Jiří Ing. Bohužel se Ing nejmenuju a v Unice musel být teda pořádný mejdan, že to nikomu nedošlo.



Takže jsem zase volal do pojišťovny. Můj likvidátor tam nebyl, recepční mě přepojila jinam, pak zase jinam a pak zase jinam. Nic. Optal jsem se ji, jestli se tam sama nebojí, tak že prý ne a mám to zkoušet sám. Po dvou hodinách jsem se konečně dovolal. Částka je relevantní, máte to ve smlouvě, co s tou složenkou nevím, jsem tu krátce, přepojím.



Ach jo.



No nic. Skočím za tou paní, co mi tvrdila, že deset procent maximálně a zeptám se jak to vidí ona, když je taková expertka. Pak se jí zeptám, jestli můůžu přejít k nějaké jiné pojišťovna, třeba k některé, co se mnou bude mluvit, u které budou mít všichni jasno, kolik že procent mám dostat a po dvou měsících nepošlou špatnou složenku. Existuje taková?