Balík na výletě
- 22 června, 2010
- Posted in Okolokola
- Write comment
Je mi jasné, že jeden zápisek jaro nedělá, tak zkusím vyhrabat něco dalšího z oné měsíční pauzy, o které existují jen kusé zápisy v několika málo nepodložených zdrojích.
Čas od času si nechávám poslat balík z ciziny. Díky péči Evropské unie o naše zdraví je totiž zakázán prodej švédského žvýkacího tabáku. Jistě, něco ke žvýkání se v prodejnách dá nalézt, ale většinou je to vyschlé, staré anebo schválené Evropskou unií, takže na nic.
Proto využívám služeb internetových prodejců a čas od času si nějaký ten snus ze Švédska objednám. Oni si tam vymohli výjimku, takže tam se vesele prodává. Pro ty, kdo by chtěli argumentovat nějakýma nádorama – na něco každej někdy umře, no ne? A jako Čech budu mít statisticky pravděpodobněji nádor na úplně druhé straně než kterou žvýkám.
Balíček si nechávám poslat přes jednu nejmenovanou společnost, říkejme ji třeba Fedex. Zjistil jsem, že protože si to nechávám posílát pouze economy class, tak využívají služeb jiné dopravní společnosti, říkejme ji třeba GLS. Proč ne. Problém ovšem nastane, když je nějaký problém.
To se má tak, po objednání balíčku vám přijde krásný mail, kde je dokonce napsáno, kdy by vám mohl v ideálním světě dojít. Automaticky se tam dávají tři pracovní dny, jenže ve skutečnosti mají na doručení deset pracovních dnů – to se ovšem dozvíte, až když začnete polemizovat o tom, že je úterý a mělo to tu být ve čtvrtek předešlý týden. Také tam mají číslo balíčku, takže můžete sledovat, kde se zrovna válí. Jenže jen do té doby, než to předají na GLS, která si balíček přečísluje a máte smůlu.
Dokud to funguje, tak ať si to dělají jak chtějí. V minulém měsíci však nastal zádrhel. Balíček nedošel a začaly telefonáty. První byl na Fedex, kde mi řekli, že to má GLSka, dali mi nové číslo balíčku a telefon na GLS ať si tam zavolám. Zavolal jsem ve čtvrtek, balíček je na cestě z Německa. Zavolal jsem v pátek – balíček je na cestě z Německa. V pondělí jsem už nevolal, nechtěl jsem aby schvátili nebohého poštovního holuba.
Naopak jsem zavolal na Fedex. Vysvětlil jsem jim, co mám za problém a bylo mi řečeno, že to paní zjistí a ozve se mi. Neozvala. Patrně tam mají nastaveny procesy tak, že se pošle kolkovaná žádost. Druhý telefonát byl z mé strany poněkud nervóznější, ale stále jsem se vyvaroval sprostých slov, abych se za týden nenašel na youtube, ale přesto mi paní zavěsila!
Byl jsem naprosto v šoku, již na marketingovém školení v jeslích nám bylo řečeno, že telefonní operátoři telefon položit nesmějí a naopak se mají vyptávat, jestli je to všechno nebo ne…
Nakonec to dopadlo dobře, ale přesto ve mě zůstala taková pachuť – balíček byl očíslován jiným číslem, takže po celé čtyři dny mi pán "balíčekjdezněmecka" a paní "zjistímaozvuse" lhali, protože nemohli absolutně vědět, kde zrovna je. To je takový problém říct: Bohužel nevíme kde je, asi došlo k chybě nebo něco takového?
Musí ze mě dělat blbce?
Teoreticky nemusí, prakticky však ano, abych si to u nich objednal i příště…