Tak jsem zase po dlouhé době spatřil klenot, který by měl být na světlo vytahován asi tak často, jako svatováclavská koruna. A to všechno proto, abych viděl, co dělala Bridget Jonesová předtím, než si začala psát deníček.


Jednalo se o film Texaský masakr (orig. The Return of the Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation), který odkazoval na starší horůrek podobného názvu, tedy Texas Chainsaw Massacre. Originál pocházel ze sedmdesátých let a docela obstojně se zapsal, tedy spíše zařízl, do diváckého povědomí.



Toto novější dílko se také zařezává, ale spíše jako trenýrky v těsných riflích na nějaké poradě (dívky si dosadí kalhotky). Je to krajně nepříjemné a navíc vstát a vytáhnout prádlo z kufru se moc nehodí. Námitka, že televize se dá vypnout, zde neuspěje. Tvůrce filmu používá neuvěřitelných zkratek a scének, abyste jen seděli a v duchu si říkali, že už to větší hovadina nemůže být. Může… slovo hovadina zde nabobtnává do zcela netušených rozměrů – přivezte někdo Stephena Hawkinga před bednu, přivažte mu palec a za hodinu a půl máte vyřešen problém vícerozměrných vesmírů.



Ale už k filmu. Scénář byl možná napsán obstojně, jenže pak přišlo za scénáristou dítko, že potřebuje do školy sběr. Citlivý otec tak namátkou vytrhal několik stran a problém byl vyřešen. Vzhledem k tomu, co ve filmu zbylo, tak to jeho děcko ten sběr asi vyhrálo. Začátek je klasický. Dva páry vysokoškoláků jedou z plesu a po cestě zabloudí. Objížďky jsou asi v USA značeny ještě hůř než u nás. V "hustém" lese do nich narazí další auto, jehož řidič se zraní. Tři jdou pro pomoc, jeden zůstává. V polovině filmu už zbyde jen jedna, pak se objeví přeživší druhá a nakonec zbyde zase jen jedna. To všechno s přičiněním rodinky, která je zabíjí. Rodinu vede pošahaný agent CIA s jednou nohou na dálkové ovládání, který je pod vedením chlapa s piercingem na břiše, který nakonec hlavní hrdinku zachrání.



Pokud se vám už tohle zdá jako silné kafe, nečtěte dále. Ten co zůstal u zraněného řidiče, zemře první. Začne ho autem nahánět hlavní zlouch a po chvíli honění tam a zpátky po lesní cestě ho přejede. Oběť mu značně usnadňuje práci, neboť kličkuje asi jako vystřelený šíp – jen trochu pomaleji. Mezitím jdou zbylí tři pro pomoc. Renée Zellweger je tou šťastnější – je ošklivější než ta druhá, proto zůstane déle. Upřímně řečeno, té hezčí jsem to přál hned od začátku. Tak stupidní kecy se jen tak neslyší. Namátkou: V autě "Víš co by teď bylo super? Napálit to někam, abysme se všichni zabili. Pak by o nás složili písničku." V lese "Určitě tu někdo je a chce nás zabít! Tam za tím stromem!" "Víš, já to dělám všechno proto, abyste mě měli rádi."



Dojdou k benzince a tam narazí na už dlouho zneškodněnou sexbombu, která jim poradí jak dál. Samože je zčuchlá s hlavním hrdinou, se kterým má tzv. bubnový vztah. On ji bije a ona je dutá. Poté, co dojdou do opuštěné osady se na scéně konečně objeví Leatherface. Jak už název napovídá, rád si dělá masky z obličejů ostatních lidí. Bohužel ani on nestačí na pitomost ztělesněnou tou hezčí dívkou. Sice ji napíchne na řeznický hák, ale…



… vyruší ho poslední zbylý vysokoškolák. Toho při močení vystrašila mrtvola ve vaně (vlastně jediná namaskovaná mrtvola ve filmu, nepočítáme-li osoby decentně postříkané malinovkou), a tak ho Leatherface zavřel do bedny. Proč? Nevím. Mezitím se Renée vrací k autu a potká hlavního padoucha. Tomu uteče, potká Leatherface. Tomu uteče, potká padoušku. Té neuteče a je svázána a dopravena zpět do osady. Tam se účastní večeře se všemi vrahy a se svou kamarádkou, které hák způsobil jen oděrku na rtu a ztrátu řeči – což není na škodu.



Hlavní padouch pak ukazuje jaký je padouch, řeže se do prsou, mlátí milenku, zapálí té opíchané od háku záda a zase je uhasí a podobně. Do toho přijede auto, ve kterém sedí chlápek s piercingem břichu, který zprdne zloucha za to, že se nikdo nebojí (asi myslel diváky) a pak olíže Renée. Ta toho má dost a uteče. Nahání ji jak Leatherface, tak Matthew McConaughey (hlavní padouch). Renée má štěstí – zastaví ji párek důchodců s karavanem. Toto si vysvětluji tak, že filmaři nutně potřebovali sehnat nějaký neokoukaný dopravní prostředek, ale majitel karavanu si dal podmínku, že tam bude hrát taky.



Karavan se však vybourá a Renée je v koncích. Naštěstí přiletí žluté letadlo a vezme hlavního padoucha vrtulí po kebuli. Renée je naložena do auta s piercingovým chlápkem, kterého pošle do prdele a on ji za doměnu hodí na policii. Závěr filmu má asi vyznít depresivně. Píšu asi, protože film končí Leatherfacem, který tančí se zaplou motorovou pilou. Vypadá to nebezpečně a asi to i nebezpečné je, herec, který ho hrál umírá o sedm let poté na výduť břišní tepny.



Jen mezi náma, nic jsem si nevymyslel a film sledoval střízlivý. Opět jsem si tak posunul pomyslnou laťku, od které mi dá někdo na film prachy. Asi opráším svůj scénář o šílené cukrářce vraždící vykrajovátky.